Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 7 juli 2010

Pablo Kalazzo?

Ja, så hette han i en av "mina" konstnärers mun. Och varför inte, Picasso eller Kalazzo vad gör det? Idag besökte vi Picassoutställningen i Mariefred.
Det var så spännande at ta med sig konstnärsgruppens deltagare på utställning. Nu har vi målat i tre terminer och haft två egna utställningar. En på ett galleri inne i Stockholm och en på HSB:s konstförening.
 Idag var det dags för gruppen att besöka sin första utställning. Vi började storstilat med Pablo Picasso!
Alla var förväntansfulla och intresserade. De betraktade nogrannt alla Picassos grafiska verk och hade synpunkter.....
Höjdpunkten var en film som visades. Vi fick se Picasso måla på en glasskiva......hur han med ett enda penseldrag skapade föreställande figurer. Det var spännande!
-Han är ju lika darrhänt som jag! konstaterade en deltagare.
-Vad fint det var här i Mariefred sade en annan. Hit kan vi åka i morgon igen!

Några av konstnärsgruppens alster:

SÅLD!

SÅLD!

SÅLD!
  

6 kommentarer:

Monica sa...

Oj, vad GLAD jag blir när jag förstår att dina elever tyckte den var bra! Roligt att ni kunde göra en trevlig utflykt. Det är inte så långt från Stockholm? eller..? Sedan är väl Mariefres en söt liten stad? Värmer mitt hjärta!
Nu Ninja har du inte många dagar kvar innan du kan sitta & njuta av livet i din båt.
Varm ärlig kram från mig.

Monica sa...

Man kan ju nästan tro att de är Piccaco själv som gjort dessa tre konstverk.

Tigris Predikantan sa...

Kanon, såld, såld och såld! Vilken glädje det måste framkallat!
:)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

härliga tavlor!

Fenixmonas sa...

Härligt fina tavlor! jag gillade verkligen den blå! Väldigt fin! Kramiz

Lysande ögonblick! sa...

Underbart. Den blå var min favvo också. :-)