Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 3 januari 2012

På gång....

Nu är det nya projekt på gång, samt en del som ska avslutas. Taket till lillrummet levererades idag. Jag hade först tänkt mig ett gipstak. Men några sådana gick inte att uppbringa, såvida man inte vill sätta upp stora skivor, skarva och spackla själv. Det är ganska mycket arbete och svårt att få skarvarna snygga. Numera verkar det vara spånskivor och masonit som gäller på de flesta byggvaruhus. Jag är inte så förtjust i att de innehåller lim så vi skippade det. På nätet hittade jag ett ekologiskt tak av träfibrer och då får man hoppas att limmet är miljövänligt också. Men eftersom jag inte hittade några andra alternativ så beställde jag det. Svårt är det allt när man vill ha naturmaterial med så lite lim och plast som möjligt. Det går helt enkelt inte att komma undan hur man än försöker...
På jobbet har jag utvecklat våra betongljusstakar genom att använda strukturtapet i Pringlesformarna. Resultatet blev överraskande.....
De här ska vi ställa ut på en konstutställning på posten Tomteboda i slutet av januari.





Visst blev det läckra mönster?

19 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

häftigt!!

Monica sa...

Läckert?...det är bara förnamnet!!! Så läckert Ninja! Lyfter på min hatt!
Kram från mig.

Yvonne :-) sa...

Så fantastiskt fina.Kom du själv på iden??Jodå Vinnaren bjöd laget runt! Kram!

Gardenhouse sa...

Ärligt talat skit snygga!!! Vilken fin ide du förverkligat och gjort en tio poängare av :)
Kul att läsa om ditt miljötänkande, sånt gillas.
Är du nöjd med blogspot?
Jag funderar på att byta...
Kram Sussi

Fnulan sa...

Men åååå sånna vill jag ha!!!!!!!

mariaikos sa...

Jättesnygga betongljusstakar . Så smart sätt att få vackra mönster .
Kram ♥

Gravida Frun sa...

Jätte läckra :-)

Du har så rätt i det du skriver, men folk behöver inte vara rädda. Det är bara toppen om man kan få prata och tänka på annat ibland.

Yohanna i Las Palmas sa...

Så tjusiga.
Vad duktig du är som kommer på sånt.
Nu kommer du att bli rik och berömd och sälja massor av dessa fins ljusstakar ;)

Hälsningar
Yohanna

Augusta sa...

Dom blev häftiga allihopa :)
Förstår att du skall sälja dem då du ställer ut och jag tror det kommer att gå bra eftersom dom är så fina :)

God fortsättning på nya året!

Annika sa...

Det blev tokläckert!

Fenixmonas sa...

Jättefina med så många olika mönster!Undrar om det verkligen finns "snälla" lim...få se sen vad hittat. kramiz

ansepanse sa...

urläckra mönster :) jättefina
jo, det är tråkigt att man inte kan hitta naturmaterial, det är ju det man vill ha i hemmiljön
kramar

Nett sa...

Så fina de blev, riktigt läckert mönster. duktiga du :)

Gilla sa...

Så fina ljushållare. Fiffigt att använda sej av strukturtapeter för att få fina mönster på dem. Lycka till med utställningen.

Sv: Jag älskar tulpaner och vill ha såna så här års, för de visar på nåt sätt att våren är på väg så småningom.

Gilla

Gardenhouse sa...

Ja det är tur att man får hjälp när man behöver!
Ha en fin Onsdagkväll,
Sussi

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev jättefina mönster!
Jag har sparat en strukturtapet som jag tänkte använda till att gjuta plattor. Men det här med ljusstakarna måste jag prova!

Är det konstutställning för allmänheten?

Ha det så bra!
Agneta

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Oj så coolt. Betong är så snyggt material! Jag önskar mig ett köksbord i betong - en kompis har gjutit ett och det är så väldigt väldigt snyggt.

Tre Tanter sa...

Vilken fin struktur på ljusstakarna.

3 tanter

Anonym sa...

Vilka snyggingar ni fick till!