Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 29 augusti 2012

Minns ljuset....

Sitter här och tittar på sommarbilder och drömmer mig tillbaka. Minns några underbara kvällar kring midsommar. Vi tog bilen och stack ut när vi borde ha gått och lagt oss. Men det var det värt...
 Just runt midsommar tycker jag det är en förmån att få bo i Sverige. Att få njuta av de ljusa sommarnätterna som är så unika för våra breddgrader. Längre söderut går solen ner inom en timme och sedan är det mörkt. Hos oss är det ljust länge och det händer så mycket i naturen.....
 Kommer ni ihåg ugglan som var på besök? En Lappuggla i södra Stockholm måste väl vara unikt....och här sitter den. Nu har jag ingen kamera för att fota ugglor.....men här har ni bildbeviset. Jag har sett den. Vi var ute flera kvällar i rad för att titta på ugglan....
 På ugglans äng gick fullmånen upp....
Solen står lågt och skuggorna blir långa. Det vackra släpljuset som karaktäriserar nordisk midsommar...
Nu är det bara tio månader kvar till nästa gång.....

8 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

fina sommarbilder med det där speciella ljuset vi bara har här i norden. Tack för den fina kommentaren på min blogg:-)

Fenixmonas sa...

Så fina bilder! jag har aldrig sett en uggla ute i naturen, det måste vara en fin upplevelse! Kramiz

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vilka härliga minne du visar oss.

Åsa sa...

Visst är det ljuvligt med sommarkvällar. Nu känns det som om jag griper efter varje varm minut med desperation i vetskap om att det snart, snart blir mörkare och kallare.

Nett sa...

Härliga sommarkvällar, toppen att åtminstone ha både bilder och minnen kvar :)

soffie sa...

mmm så fina bilder ser så härligt ut att nu vill jag ännu mindre ha höstrusk.....kramen

Gardenhouse sa...

Härliga bilder och minnen, tur att tio månader går fort...
Kram Sussi

lavendia sa...

Tycker också att midsommar är mer speciellt än andra aftnar. Jag har aldrig heller sett en levande uggla i naturen. Grattis till dig som gjort det o tom lyckats fotografera en.