Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 4 februari 2013

Kattliv...

På nästan alla ställen jag besökt finns det katter. Jag fotar dem gärna. Katter är riktiga livsnjutare. Hotellet där vi bodde hade en svartvit katt. Eftersom det var lågsäsong var det inte så gott om tillfällen för klapp och kli. Men han kom glatt springande så fort han såg oss för en stunds njutning. Katter tar vara på tillfällena eller skapar dem.
 En stunds njutning på taket till ett skjul utom räckhåll för turister, hundar och andra störande element.
 Gammalt och nytt på samma bild, en gammal fiskebod i förgrunden och ett nytt hotell i bakgrunden. Katterna visste var fisken serverades när fångsten inbärgats.
 Mätt och belåten....
Så här års var bänken vid stranden ledig och passade alldeles utmärkt att sova middag på.

10 kommentarer:

ansepanse sa...

vika fina katter :) jag har bestämt mig för att jag ska ha en katt någon gång i framtiden, helt bestämt ska jag det :)
Sv: tack snälla för receptet, det låter supergott
kramar

Yvonne ♥ sa...

Förr hade vi katter när vi bodde på landet.Ja vi hade det mysigt!!efter TJ....... Bollen har inte fått något namn än ..Kram!

MARIA I KOS sa...

Fina kattbilder du fotat .
Katter kan verkligen konsten att njuta och koppla av .
Min dotter Hanna och hennes sambo har två katter.
Kram ♥

Jeppsson sa...

Vilka mysiga missar! Jajamen, stolt moster.

Åsa! sa...

Jag älskar katter, de kan verkligen njuta av livet!

lavendia sa...

Jag gillar verkligen också kattor. Det är mina älsklingsdjur. Jag vill inte ha något husdjur själv, men när man är ute i trädgården, kommer ofta kattor. En del är mer keliga än andra. Jag har en favorit. Den kan aldrig få nog. Man får lägga undan planteringsspaden och ägna sig åt kel istället.

Oljekritan sa...

Katter..de inger en sådan känsla av trevnad..och lugn och ro, vackra på bild också..visst de finns nästan överallt..i mer eller mindre snygga skick..dina bilder är fina.
Kram karina

Annika sa...

Man stöter ofta på katter (och hundar) när man är på resande fot och det är så mysigt att gossa en stund ;)

Gardenhouse sa...

Katter är ju så härliga, jag brukar också alltid hitta katter på semestrar som vill gosa och vara med på bild ;)
Kul att du har samma erfarenhet!
Kram Sussi

eWa sa...

Underbara kattor ! Själv har vi räddat livet på 6 st små, som mamman lämnat övergivna i en grop. De höll på att frysa ihjäl men nu har de vuxit till sig och fått nya hem.
Kram Eva